Labels

Kuantan life Jalan-jalan Cari Makan career makan-makan in kuantan Japan hada labo health skin care cool vid youtube 100yen shop Cuti-cuti Malaysia cara-cara untuk kurus entertainment funny klinik gigi in kuantan lila wadi photography pre-loved items #fixi #kelabu 2013 5S BBQ STEAMBOAT BUNOHAN Black Canyon Coffee COSMODERM City Times Hotel Crocodile Rock Cafe DIY DSLR Duit Frankie Sandwich Frozen Yogurt in Kuantan Ghibli Studio Hijab Hointer KEKKON SHINAI KL Kerja Klinik Al-Farabi Klinik Pergigian Dr Nazri L LTDL Stage 8 Micro Missha BB Cream Muzium Sultan Abu Bakar Nasi Ayam ObakeZaka PRICELESS Pasar Malam Pekan bandar di-raja Puding Puding Aiskrim QThru Resepi Restoran Kamaruddin Roti Canai Bukit Rangin Souvenir Suiskin Taman Teruntum The Coffee Bean and Tea Leaf Vitamin E cream WWF XL allergic crease aloe allergy aloe vera animal anime art awkward moments awning lembut baking beserah big hand shirt 2012 blood type buah naga carrot cake cream cheese cloud cool photos diet disney dragon fruit dresses eczema emo facebook facial allergy family fast food flashmob frog and fortune fujifilm hidung belang hives hobby hotel murah PD KL Penang Melaka Johor Cameron Highlands Genting Highlands how to wrap your gift instanx mini7 j-drama japan talent jeans johnny's Restaurant Kuantan kahwin kecantikan kelantanese restaurant kesihatan kfc double down kucing love makan best di kuantan mcD samurai beef burger mlm nature new horizon gargen new york skin solution outdoor taman gelora pahang paraben patch test perlabuhan kuantan photog pinterest rare shirt kuantan recipe resdung restaurant haji sharin low review novel sale shopping social website songs sungai lembing taman pertanian thai restaurant topical aloe vera wedding western food wordless wednesday work workout

Friday 14 June 2013

#93 : Oh mama aku mau kawen!

Assalamualaikum

mengantuk tahap langit ke tujuh dah ni. adoi la. semalam kenot sleep sangat. taktau nape tah. cuak sangat kot hari ni nak jumpar doktor gigi ku, doktor rafiq. ahakss!

semalam boss dari singapore datang melawat kami2 di kuantan ni. the not so good part was, orang lain bz sbb tiba2 ade operation kene jalan that time. tinggal aku sorang utk entertain aka jadi kuli for the whole day. ayoyooooo... pagi2 amik bos kat apartment dia. then amik Singaporean boss yang stayed kat The Zenith Hotel, bawak gi ofis. then tghari pergi amik another Japanese Singaporean boss,  plak just arrived kat airport. terpaksa berpura2 senyum the whole day. penat weh! and lagi satu cuak sbb tau reason diorang datang sini adalah utk re-organize team kitorang yang cinonet nih. jangan la pasni aku kene transfer mana2.. mak tak sanggup nyah ooi!

Tengahari tuh bawak bos2 sekalian makan kat The New Horizons kat Kuantan. Rasenye this is Kelantanese Restaurant kot. ni cawangan in kuantan. makanan adalah sedap. disebabkan ramai boss, aku adalah segan utk amik gambar makanan2 sekalian. nnt bos ingt aku sakit otak, dia pecat aku terus.





Alhamdulillah, bos gembira dengan makanan2 sekalian. hehehe.. mesti la aku gembira sebab aku yang rekemen kedai ni. kalau tak best aku rasa pasni bos da serik suruh aku rekemen kedai. kalau ikut dia nak gi makan kedai western terus. kalau gi Cherating Steak House mmg aku order cheese fondue terus. teringat makan time dinner ngn orang2 Panasonic dulu. wife boss order cheese fondue pastu suruh aku habeskan sbb dia tak larat. sedap gila rasa nak order sepinggan lagi. tu kalau tak reti malu la. tapi time tu still reti malu. 

ok, abes cerita pasal makan. ape mende tah nak cite tadi sebenarnya. 

last 2 weeks, aku semangat nak attend wedding junior masa kat semsas itu hari. so ada satu hari tu jumpa incik bf kat Megamall and kebetulan Parkson ada wat sale cadar2. aku pon semangat la nak cari cadar utk hadiah kawen tuh.... the jumpa la yang berkenan di hati. pastu dah tengok2 cadar tu, lawo la plak kan... rasa nak beli untuk diri sendiri jugak la. ade bertahun2 dah aku tak beli cadar. haha... kedekut ke ape ke taktau la  kategori ape dah nih. dok belek2 cadar tuh... then tanya la kat budak yang jaga kat situ. 

aku : dik, yang ni after discount bape harga? 
budak : errr... yang ni untuk single bed kak. 
aku : ..... (krik krik.. krik krikk.. ) 
budak : akak nak cari yang queen size ker? 
aku : takde lah. mmg nak carik yang single. 
budak : ooo.. yang ni RMXXX (Bape tah dah lupa) 

terus aku blah lepas tu sbb nak tergelak. CHOY budak!! ye la aku tau aku muka macik2 tapi tido katil single lagi apekes. yelaaaaaaa... aku tak kawen lagi tido la katil single dowh! stress aku. terus bayar cadar nak wat present tadi, then blah. terbantut hasrat nak beli cadar lah (for SINGLE BED okeyyhhh), bantal lembut macam hotel lah, ape lah. huh. stress macik. 

then hari ahad pagi tu semangat dah ni nak gi kenduri junior tuh... bkk la FB nak check balik address... eyh2. hari sabtu rupanya kenduri. hahaha.. terlepas sudah. hish! 

makcik betol. 


Okbai.